Part one

Nu tänkte jag berätta lite om Thailandsresan jag var på från den 24 februari til den 4 mars. Vi bodde på ett jättefint hotell som hette Amandari. Det var endast 3+ stjärnigt så myror fanns det på rummet. Dock så beställde vi bland dem sista rummen som fanns kvar så vi kanske fick dem sämsta, vem vet. Frukosten var sådär, inget kan längtade till direkt men å andra sidan - vem orkar bry sig om sådant när man är i underbara Thailand? Se också till att vara ute tidigt för att lägga ut handduken, vi hann inte bada på hela veckan pga att det inte fanns några platser vid poolen. För mig och Jenyi gick på det cirka 30.000 kronor för flyg comfort class + hotell + transfer. Jag rekommenderar trots myrorna och frukosten detta hotell. När vi åkte härifrån fick vi små söta nyckelringar med elefanter på så kom dem alla och kramade oss.. Händer det någonsin i Spanien eller Grekland? Nej.



Bild tagen från www.google.se

Vi besökte också några olika öar såsom Buddah Iland, Railey beach (som dock är fastlandet), och Chicken Iland. På Chicken Iland kunde man gå igenom vattnet till en annan ö vilket verkligen såg ut som ett rent paradis. Railey var dock en stor besvikelse, vattnet var jätte grumligt och sanden var proppfylld med små kottar överallt. Den bästa ön vi besökte var utan tvekan Buddah Iland. Klar rent vatten och inte överbefolkat. Dock blev jag bränd av en manet, men det kan man i och för sig bli på dem andra ställena också.



Jag och min bästa vän Jenyi, som var en av dem som jag reste med, tatuerade oss där nere. Vi skrev in texten "All the time we have shared" som står för "All den tid vi har delat". På bilden är vi nygaddade och jag rekommenderar verkligen Mr. Tattoo om ni ska tatuera er när ni reser till Ao nang, Krabi. Allt är rent och fräscht och dem är supernoga och har bra referenser hängande på väggarna. Jag gjorde med bamboo som dem också rekommenderar att man ska göra för att det läker bättre, det enda som behövs på tatueringen är lite vanlig olja - samt att jag kunde gå och bada i poolen dagen efter, det kunde inte Jenyi som då inte gjorde med bamboo utan med vanlig nålmaskin. Dock så var min nästan dubbelt så mycket dyrare. Jag betalde 4000 bath och Jenyi betalade 2500 bath för sin.

.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!