Four point o


Make up/hår tips är en ny kategori i bloggen, varje gång jag går ut har jag en ny sminkning. Så här är en från halloween, och jag gick faktiskt ut med denna även fast den var grön. Om du har blå ögon passar grönt, gröna passar lilla till och bruna passar blått till.

Innan jag påbörjar någonting lägger jag alltid en bas runt ögonen, helst ska det vara en kräm som intensifierar ögonskuggans färg men en cover passar lika bra, bara det inte är foundation som helst lagrar sig i veckan på ögonlocken. Därefter tar jag en vit/- glittrig ögonskugga som markerar ordentligt under ögonbrynet sen arbetar jag det neråt och markerar även öppningen vid ögat. Därefter blandar jag 5 olika nyanser av grönt, kör hellre med penslar än vanliga applikationsmaterial. Kom ihåg att först börja på ögonlocket, sen arbeta sig uppåt, därefter kan man blanda hur man vill.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!