Tear my heart open

Jag tänker inte gå runt varje dag med ångest, eller något liknande som tar min positiva energi och ersätter den med negativitet och humörsvängningar. Jag bryr mig för mycket om vad andra säger att jag borde göra eller skall göra, jag ska lyssna på mig själv, känns det inte rätt - så är det troligtvis inte rätt för en heller. Kollar jag tillbaka så ser jag mina dumma misstag jag gjort, som vi alla begår ibland utan att tänka på vad konsekvenserna blir, utan man lever bara för nuet och skiter i allt annat. Försen det slår tillbaka på en. Från och med nu ska jag tänka igenom saker mer - tänka på om jag verkligen kommer må bättre om jag gör såhär eller sådär. Just nu vill jag bara vara min egen person, jag är vuxen och kan faktiskt ta mina egna beslut och det är så jag vill att folk ska uppfatta/förstå också. Om jag väljer att göra någonting så ska jag kunna göra det utan att höra motprestationstal. Det är mitt liv. Låt mig leva det också. Jag är arg på att jag inte lyssnar på mig själv, trots att jag står upp så mycket för mig själv hela tiden. Jag är arg för att jag ständigt får motprestationer istället för uppmuntran. Är folks förväntningar alltid skyhöga? Går dem aldrig ner till en normal nivå? Det är ingen som kan fixa mig och mitt liv förutom mig själv, så varför ska vi då alltid göra som andra personer vill? Går man in för någonting halvhjärtat så kommer man inte ut med det helhjärtat. Man kan inte tvinga någon till att göra något som den egentligen inte vill för det finns ingen kämpa glöd. Går du runt och ständigt suckar för du tänker på någonting som du verkligen inte vill tänka på men du vet att "jag måste göra de här för att.. de är bra att ha när.. man klarar sig inte utan.." allt det är kvalificerat bullshit. Du kan göra precis vad du vill och nå precis vad du vill om du verkligen vill. Och den enda du kan lita på när det kommer till att göra vad du vill - är du. Ta inga dumma chanser om du kan förlora på det. Har du inget att förlora kan du ta hur många chanser som helst - någon gång vinner man på sin lottorad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!