-

Något av det värsta du vet? Egoism. Otrogenhet - är man så kåt så gör man slut innan.
Tycker du om bortskämda ungar? Det är inte deras fel. Dem föddes inte med den syn dem har på saker och ting. Det är förälderns uppgift att se till att barnen hamnar i rätt riktining, och vissa tycker att barn ska få allt som pekar på för dem förtjänar det, och vissa andra vill att dem ska lära sig värdet av pengar. Men det kanske inte är det lättaste/bästaste att förklara för en 4-6 åring hur dem ska hantera pengar. Jag va lite bortskämd när jag var yngre men nu betalar jag hyra hemma och handlar i praktiken allt själv förutom mat. Jag äter inte ens ute på lunchen utan har ALLTID med mig matlåda.  Så det gäller väl i slutändan gäller det väl hur man tänker och prioriterar själv. En människa med hjärta visar sin uppskattning tillbaka :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!